Reklama dźwignią handlu ;) [FOTO]

Niepozorny warzywniak

przy ul. Wańkowicza podejmuje rzuconą przez sieciowe sklepy rękawicę i rusza do walki o klienta. Na pierwszy ogień idzie wdrożenie reklamy, która z racji jej zauważenia zasługuje na określenie jej już częściowo skuteczną. A skoro komunikat został zauważony, ba! jest zwielokrotniony i rozpowszechniany, to należy uznać, iż promocja odniosła skutek.

Budka, jakich w Koszalinie wiele

stoi naprzeciwko SP nr 17 w samym centrum ludnego osiedla z wielkiej płyty. To co stanowi o jej sile, to dowcip jej właściciela/wynajmującego. Właśnie poczuciem humoru ten sklep warzywny zaskarbił sobie moją, jak przypuszczam nie tylko, sympatię. Otóż ten uruchomiony przed zaledwie dwoma miesiącami lokal „ozdobiony” jest tabliczkami, na których widnieją napisane markerem cokolwiek śmieszne przekazy reklamowe zachęcające przechodzącego nieopodal potencjalnego klienta do zrobienia zakupów. Podobnież za zrobienie warzywniaka inkasowana jest opłata w wysokości 50zł za sztukę, ale mnie w drodze wyjątku przypadł gratis 😉

"Nie masz krowy?! Nie martw się. Tu kupisz mleko, śmietanę, nabiał. Zapraszam!!!"

"Żurek - najlepszy na świecie kupicie w moim supermarkecie!!! Naturalny zakwas na mące żytniej w szklanej butelce!!", "Smak domowej kapusty mojej mamy! Tak!! Tylko tu kupisz najlepszą kiszoną kapustę w całym mieście!!! Niezapomniany smak bigosów i kapuśniaków. Zapraszam!!!"

16 komentarzy

Filed under Reklama

16 responses to “Reklama dźwignią handlu ;) [FOTO]

  1. Asa

    Super tematy, Ty chłopie naprawdę nie masz o czym t u pisać. Cienizna

  2. Szymon

    czy to reklama czy kryptoreklama? zresztą nieważne, efekt propagandowy wykonany. pieniądze wpłynęły?

    • JJ

      Dostałem tonę obierków – jeśli chcesz, mogę je odstąpić. Podobne są dobre na frustrację, na którą jak widzę, cierpisz. Wyluzuj.

  3. Szymon

    Ale to są Twoje słowa, robaczku! http://www.mmkoszalin.eu/artykul/zamrozony-smak-owocow-82035.html#comment-62993 Ty możesz zadawać takie pytania? Kto tu jest frustratem?

    • JJ

      Misiu – nie rozumiesz albo nie chcesz zrozumieć różnicy. Ja nie skupiam się na lokalu, nie podaję jego nazwy, nie prezentuję asortymentu, jego cen, zwracam tylko uwagę na jeden aspekt – reklamę sklepu, którego właściciel ma dystans do siebie i swojej działalności. Poza tym, jakbyś nie zauważył, to wpis jest otagowany nie inaczej niż „reklama” (pisałem już parę razy na ten temat, głównie krytycznie), więc o co Ci chodzi? Ale plus dla Ciebie za zastosowany chwyt – że też Ci się chciało szukać haka 🙂 Aha, jakby co to swe wąty również do… Teraz Koszalin (tego samego, od przytoczonego w Twoim linku artykułu). Dlaczego? Otóż w najnowszym wydaniu tego tygodnika opublikowano materiał właśnie o tym warzywniaku (przyznaję, że z mojej inspiracji, ale redakcji żadnych za to obierków nie dałem).

      Bez odbioru.

  4. chyba coś poszło nie tak z adresem witryny, bo co to jest http://www.koszalineourwij.pl/ ?

  5. Omacku

    Cieszę się, że wróciłeś do pisania bloga 🙂

    Materiał ciekawy (jak na to miasto), a parę dni temu właśnie czytałem o tym kiosku w teraz koszalin. Więc powiadasz, że to z Twojej inspiracji? No i dobrze, trzeba trochę mieszać w Koszalinku, żeby całkiem się nie zastał jak gęsta zupa.

    Będę tu zaglądał (te eresesy to dla mnie za skomplikowane) 😉

  6. bajt

    świetny tekst – sklepik odnalazłem sam przypadkiem i zastanawiałem się, kiedy zainteresują się nim lokalne media 🙂

    dobrze, że dalej piszesz 😉 (chociaż na innym blogu ;p)

  7. Tomasz Pawłowski

    „Koszalin” mnie nie kręci ani tyci, ale cenię dobry humor. Pozdrawiam wszystkich, którzy nie mają krowy, a lubią śmietanę tudzież mleko.

  8. Omacku

    Nie wróciłeś do pisania bloga, ale piszesz „mikroblogaska”…
    „Mmkoszalin.eu zaszło mi za skórę już parę razy, więc odpadło, wysłałem więc materiał do Teraz Koszalin”…

    Nie rozumieć 😦

    Masz chęć opisywania koszalińskiego mikrożycia, ale wciąż nie możesz sobie znaleźć miejsca: ani w koszalin24 (koszal.in), ani mmkoszalin, ani na własnym blogu(!)? Czytelnicy nie dorośli?

    I co za sens podpowiadania zawodowym dziennikarzom (teraz koszalin), o czym mogą napisać (za co biorą pieniądze), przy czym Twoja rola jest w tekście ograniczana do mało znaczącego zdanka: „jeden z czytelników poinformował nas…”.
    Nie lepiej działać (pracować) na własne nazwisko, choćby publikując w mmkoszalin i mieć satysfakcję z tego, że Twój materiał jako najciekawszy trafi do teraz koszalin?

    • JJ

      Pisząc bloga miałem poczucie autoprzymusu jego częstej aktualizacji, co było dość problematyczne. Mikroblogasek jest mniej absorbujący i mniej zobowiązujący.

      Mmkoszalin raz chamsko podkradł mi materiał, do tego ingerują w teksty, publikują je lub nie wedle swojego widzimisię z masakrycznym opóźnieniem.

      Moje materiały i tak często trafiają do różnych mediów, często nawet bez formułki „jeden z czytelników poinformował nas…”. Do tego pisuję prywatne maile tak do dziennikarzy, jak i urzędników wytykając im błędy i niedociągnięcia, jak i proponując sposoby ich rozwiązania. Nie jestem łasy na atencję. Nie o mnie tu chodzi, a o sprawę. Jeżeli zawita na łamy „profesjonalnych” mediów, to sprawia mi to satysfakcję.

      Dodałem możliwość obserwowania moich wypocin na twarzoksiążce:
      http://www.facebook.com/pages/Koszalin-mnie-kreci-na-okraglo/163074413703549

  9. ewa

    Moim zdaniem ten wpis jest ilustracją naszego systemu życia publicznego, który jest mediokracją. Wszystkie podmioty, od firm do polityków, muszą zabiegać o bycie zauważonym przez środki masowego przekazu, bo to się opłaca. Dziwne jest to, że choć zasada jest jasna i prosta, to niewielu ją rozumie i wdraża w życie. Trzeba uważać, żeby z tym zauważaniem nie przegiąć, tak jak to zrobiły media ogólnopolskie z Palikotem i dopalaczami.

  10. ja

    Na Podgórnej

  11. jajatoja

    przechodziłem obok tej budki, pamiętam że teksty wzbudziły we mnie pozytywne uczucia i pojawił się uśmiech, więc jak dla mnie zdecydowanie in plus 🙂

Skomentuj

