Zawód: dyrektor

Zacznijmy analizę zjawiska od zaprezentowania twardych faktów:

  1. MEC: Grażyna Bielawska – Cieśla – dyrektorka od 1993r.
  2. PGK: Tomasz Uciński – dyrektor od 1993r.
  3. KBP: Andrzej Ziemiński – dyrektor od 1994r.
  4. MZK: Roman Bielecki – dyrektor od 1996r.
  5. Muzeum: Jerzy Kalicki – dyrektor od 1997r.
  6. MWiK: Janusz Łodziewski – dyrektor od 2000r.

Tyle personalna lista okraszona liczbami, tylko co z niej wynika? Dyrektorzy koszalińskich, a może i nie tylko, spółek i instytucji, pełnią swoje funkcje nieprzerwanie od bardzo wielu lat. Jakie są tego przyczyny, a jakie skutki? Wreszcie czy ten stan jest dobry, a może zły? Prezesi to w większości specjaliści w swoim fachu, o marce uznanej w Koszalinie i na szczeblu krajowym. Swoją osobą legitymują spójność, stabilność i jednorodność działań. Generalnie wywiązują się ze swoich obowiązków, z pewnymi wyjątkami nie podpadają swoją niekompetencją, ich zmieniający się zwierzchnicy prezentują wysoką kulturę polityczną, a sami dyrektorzy umiejętnie manewrują (działają na gruncie niemal politycznym), stanowisko zaspokaja ich samych ambicje, więc nie mają powodów, żeby z niego zrezygnować. Wydaje się, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, mnie jednak czegoś brakuje. Fermentu twórczego, ścierana się dwóch idei, z czego wychodzi nowa jakość, konkurencji pomysłów, walki o jak najlepszą jakość. Dlaczego tego nie ma, a może tylko tego nie widać? „Stagnacja” jest bezpieczna dla wszystkich, wewnętrzne konflikty wybuchają, ale są tłumione na dłużej lub krócej (dot. głownie instytucji kultury). Zjawisko można określić jednostronnie przyspawaniem do krzesła albo z drugiej strony „krótką ławką”, która utrudnia zastępowalność urzędników wyższego stopnia. Nie wiem, nie oceniam, mamy taki Koszalin, na jaki sami zasłużyliśmy. Pytam jednak czy nie może być lepiej 😉 czy wysokie stanowiska kierownicze nie powinny być kadencyjne? Pomysł ma swoje dobre i złe strony, ale generalnie wydaje mi się in plus. Co Wy na to?

8 komentarzy

Filed under Polityka, Społeczeństwo/ludzie

8 responses to “Zawód: dyrektor

  1. a w jaki sposób powinni być kierownicy poszczególnych jednostek wybierani na kolejne kadencje? Przez personel tam prasujący, czy może prze urzędników z ratusza? Bo przecież konkurs na stanowisko odpada…

    • adam

      Czemu konkurs odpada? Właśnie to jest najlepsze rozwiązanie. Tak jak mówisz w gronie jury powinno być miejsce i dla fachowców teoretyków np. z ratusza, jak i praktyków z instytucji (w końcu są one samorządne).

  2. tomeks

    Bycie w gronie adminów na forum, które ma aspiracje bycia głównym forum koszalińskim, a na którym panuje wszechobecna cenzura wypowiedzi…

    „Wydaje się, że wszystko jest w jak najlepszym porządku, mnie jednak czegoś brakuje. Fermentu twórczego, ścierana się dwóch idei, z czego wychodzi nowa jakość, konkurencji pomysłów, walki o jak najlepszą jakość.”

    Powodzenia, ale sam sobie zaprzeczasz. Czemu więc wymagasz od innych?

    • JJ

      Miesiąc temu zrezygnowałem z wypowiadania się tamże, co zaowocowało wyrugowaniem mnie z grona adminów. Cenzurowania nie uskuteczniałem i się mu sprzeciwiałem, obierając kurs na dyskusję, choćby i bolesną, ale zawsze oczyszczającą. Takowa niestety pojawia się wyłącznie w obliczu skrajnych sytuacji, jak np. ostatni konflikt.

  3. Omacku

    Jaki konflikt?

    • tomeks

      Jaki? Jak co pół roku odgrzewane kotlety, nuda. Nie ma czego żałować.

  4. tomeks

    A wczoraj adminem zostałem, na kilka godzin. Bez komentarza. Dla mnie straciłeś wiarygodność. Have a nice life.

    • JJ

      Zostałem… wbrew mojej woli, jak słusznie zauważyłeś, na parę godzin. Zresztą kogo obchodzi jakieś tam forum, czy inny blogasek? Też kiedyś przeceniałem internet, ale się z tego wyleczyłem. Stracić coś można wyłącznie, jeśli się to miało – w takim razie dziękuję za dobre słowo 😉
      Poprosiłem o usunięcie konta na k24. Próbowałem to zrobić parę miesięcy temu, ale nieskutecznie. Ostatnie wydarzenia i Twój komentarz postronnego obserwatora mnie ostatecznie przekonały o słuszności tego kroku.

Skomentuj

