Award for tourist information

Właśnie przeczytałem na stronie Urzędu Miejskiego, że nasze Regionalne Centrum Informacji Turystycznej zajęło w swojej kategorii trzecie miejsce w Polsce. Wydaje się, że wszystko pięknie, ładnie, ale tylko na pierwszy rzut oka.

dyplom_RCIT

Na kryterium, jakim kierowano się przy ocenie ośrodków wpływały czynniki tj.:

• lokalizacja placówki, oznaczenie dojścia i dojazdu,
• wygląd, funkcjonalność i estetyka jej wnętrza,
• dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych,
• godziny pracy,
• kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji,
• zaopatrzenie w materiały informacyjno – promocyjne.

W głowie zapaliła mi się czerwona lampka. Przypomniał mi się pewien reportaż autorstwa Aleksandry Barcikowskiej z „Miasta”, w którym czytamy:

Sezon urlopowy w pełni. Do Koszalina zjeżdżają turyści ze wszystkich stron świata.  Zorganizowane grupy mogą liczyć na pomoc przewodnika, który oprowadzi, wytłumaczy, podpowie, gdzie kupić pamiątki i zjeść obiad. Ale co z pozostałymi, którzy chcą na własną rękę zwiedzić miasto?
Postanowiliśmy telefonicznie sprawdzić, jak z językiem angielskim radzą sobie pracownicy instytucji miejskich oraz firm usługowych(…) Dzwonię do Regionalnego Centrum Informacji Turystycznej. Liczę, że uda mi się dowiedzieć, co ciekawego ma mi do zaoferowania Koszalin i okolice. Może dostanę ulotki albo mapę. Tu również się nie udaje. Na moje standardowe: czy mówi pani po angielsku – nie dostaję odpowiedzi. Pytam dalej – o atrakcje turystyczne, ulotki, miasto. W słuchawce cisza. Nikt nie odpowiada na moje halo. W końcu słyszę dźwięk odkładanej słuchawki. Koniec rozmowy.

Komentarz pozostawiam Wam.

Dodaj komentarz

Filed under Różne

Skomentuj

