Pokóy z Tobą

Przyjmujemy zastany stan rzeczy jako oczywisty, nie próbujemy stać się krytycznymi NaNowoOdkrywaczami, w całej swojej masie nie zgłębiamy, nie badamy. Zadajemy sobie pytanie – po co?  Dzień w dzień tysiące ludzi przemierzają ulicę Zwycięstwa i patrzą na świat zwyczajnie, normalnie, codziennie. A przecież Koszalin jest pełen intrygujących ciekawostek, zagadek, będących rozrywką umysłową, takich choćby jak poniższa:

hpim2731_jj

Ów czworoboczny „pomnik” stojący niemal w środku miasta . Przejeżdżałem i przechodziłem nieopodal, widywałem go dziesiątki razy i jakoś nigdy nie chciało mi się podejść i zweryfikować mój błędny pogląd zastępczy, że to najprawdopodobniej jakiś funkcjonalny element miejskiej infrastruktury. Wreszcie się przełamałem i ździebko zdziwiłem – niemiecki, angielski, polski i niezidentyfikowany azjatycki – w takich językach zamieszczono pacyfistyczne i kosmopolityczne hasło o treści:

hpim2732_jj

No i zonk – nie ma żadnej tablicy informacyjnej, więc można się tylko domyślać, kto, kiedy i po co to postawił. Zastanawiam się ja, zastanawiają się turyści (głównie niemieckojęzyczni). A może jednak lepiej żyć w słodkiej nieświadomości – jest tajemnicza, zostawia pole do domysłu, zachęca do szperania, poszukiwania odpowiedzi 🙂

2 Komentarze

Filed under Różne, Za gadki

2 responses to “Pokóy z Tobą

  1. JJ

    Pomnik powstał w 1973r. jako przejaw przyjaźni polsko-amerykańskiej (raczej środkowo- albo południowo-)

Skomentuj

