Zima w mieście

Może za oknem tego specjalnie nie widać, ale formalnie mamy już zimę, ze wszelkimi jej urokami i uciążliwościami. Zazwyczaj dzieci dostrzegają więcej tych pierwszych, dorośli tych drugich. Jako, że ja jestem już hehe dorosły, to również coś o ciemnej stronie mocy aktualnej pory roku napiszę.

Pamiętam, jeszcze uczniakiem podstawówkowym będąc, pewną nietypową sytuację, która przypomniała mi się po niedawnym spacerze, podczas którego cyknąłem taką fotkę:

hpim2717_jj

Po zakończeniu zajęć udawałem się na przystanek przy ul. JP II (koło kościoła parafialnego pw. Św. Ducha). Czekając na autobus obserwowałem: a to tu pojechała taksówka, a to się wywróciła jakaś kobieta, a to ulicą przejechała piaskarka. No właśnie. Tamta zima była nietypowo typowa – trochę ciepło, trochę zimno, nie dziw więc, że na drodze szybko pojawiła się „szklanka”, którą szybko przysypała gruba warstwa śniegu. Szosa ruchliwa, więc i śnieg się szybko ubił. Zwykłe pługo-spycharko-piaskarki widać nie dawały sobie rady z narastającym problemem, więc do zadania skierowano koparkę:

koparka1źródło fotografii: www.net-kurier.pl

Połączcie ze sobą fakty (duża metalowa łycha i pocharatany krawężnik) a rozwiążecie zagadkę.  Ech, i pomyśleć że droga została oszpecona zaledwie parę lat po jej wyremontowaniu i straszy tak do tej pory 😦 Zero szacunku, odpowiedzialności i pomyślunku (już o tym zresztą pisałem, tak jak i o stanie świeżych ulic).

PS Zgadnijcie skąd się biorą charakterystycznie połamane płyty chodnikowe? 😉

2 komentarze

Filed under Na czterech kołach, Społeczeństwo/ludzie

2 responses to “Zima w mieście

  1. koparki to zrobiły?
    Ja mieszkam na os. Lechitów i wieczorkiem na chwilę pojawił się sypiący śnieżek
    W tej chwili chodniki suche i ani mru mru śnieżku wczorajszego ;-(
    pozdrawiam cieplutko

Skomentuj

