Muzealne perypetie

Jak na zawołanie, w nawiązaniu do poprzedniego wpisu traktującego o przedwojennych fotografiach Koszalina, pojawiła się w prasie informacja o wydaniu nowej książki „”Koszalin w starych pocztówkach”. Nie jest to co prawda innowacyjny pomysł, sam mam bowiem w domowej biblioteczce pozycję pt. ” Koszalin na starych pocztówkach”, ale już treść podobno o wiele bogatsza.

Na ponad 250 stronach możemy obejrzeć mnóstwo pocztówek, kartek, a także pamiątek związanych z Koszalinem, które były produkowane w latach 1897 – 1943.(…) Gdzie kupić album? Na razie wydawcy będą chcieli już od poniedziałku sprzedawać go za pośrednictwem koszalińskiego Muzeum. Wkrótce album ma się też pojawić w księgarniach.

Lokalne publikację nabywam z zasady – nie tylko jako chęć zaspokojenia wiedzy, ale również jako wyraz poparcia i zachęty do wydawania większej ilości książek o koszalińskiej tematyce. A że obiecałem Wam konkurs z nagrodami książkowymi, to wybór mógł być tylko jeden. Zadowolony udałem się wiec dzisiaj czym prędzej do Muzeum Okręgowego, wszedłem, jak to miałem w zwyczaju, od zaplecza.

hpim2727_jj

Nie robiąc sobie nic z wiszącej na drzwiach wywieszki („wchodzić od frontu„). Jedna klamka zamknięta, druga również, wchodzę do korytarza, docieram do sklepiku, a tu nikogo. Chcę wyjść, chwytam za wewnętrzną klamkę od frontowych (czyt. właściwych) drzwi, a tu zamknięte. Czy to ukryta kamera? Nikogo nie ma, odrzwia pozamykane i w tym wszystkim ja. No to niczym Tezeusz po nici Ariadny wyszedłem wyjściem, którym wcześniej wszedłem wejściem. Olśnienie nastąpiło dopiero gdy zobaczyłem tą oto wywieszkę:

hpim2729_jj

Jak to było? Od poniedziałku w sprzedaży w koszalińskim muzeum? 😦

3 komentarze

Filed under Różne

3 responses to “Muzealne perypetie

  1. Anonim

    Album dostępny jest w sklepie dla kolekcjonerów i w księgarni „Świat Książki”.

  2. Omacku

    Dziś (środa, 07.01.2009) byłem w Muzeum. Książki tam nie ma, a pani Marzenka w „sklepiku” (czyt. kasie powiedziała jedynie, że „słyszała”, że taka książka się podobno ukazała.

    Przy okazji: nigdzie w muzeum nie ma informacji, kiedy można oglądać wystawy bezpłatnie. Podaję: w czwartek! Informacja jest niejawna, ale nie tajna ;]

  3. JJ

    W Świecie Książki kupiłem album po podobno odgórnie narzuconej cenie bodaj 56zł. Tymczasem znalazłem w internecie źródełko – 45zł. Wygodnisiów i oszczędnych odsyłam do strony http://www.powiatslupsk.info/album%20koslin.htm

Skomentuj

