Kokodżambo i do przodu

Tak to się złożyło, że mieszkam w największej koszalińskiej dzielnicy zarządzanej przez jedną z największych w kraju spółdzielni. Ma to swoje dobre i złe strony (w zależności kim jesteś, jakie stanowisko piastujesz i na czym Ci zależy – wtedy często dobre strony są złymi i vice versa). Taki moloch jest jednak bytem mocno odczłowieczonym i zbiurokratyzowanym, co doskonale uwydatnili żartownisie rozwieszając w klatkach taki oto komunikat:
osiedle
Jawny żart wielu spółdzielców potraktowało nadzwyczaj poważnie, o czym świadczyć mogą liczne telefony do administracji i specjalny materiał na ten temat w zależnej TV Mini. Nauczony tą lekcją czekałem więc na kolejny komunikat typu „Osiedle prosi mieszkańców o udostępnienie zawartości portfela celem sprawdzenia czy nie ma tam bananów”, ale się o dziwo (!) nie doczekałem. Jednak sprawa formy i treści obwieszczeń spółdzielni nie dają o sobie zapomnieć, albowiem w mojej klatce schodowej została powieszona kolejna odezwa

img018
I teraz mam dylemat – dla mnie ten tekst jest jawnie bezprawny, może i słuszny z punktu interesów zarządcy, ale potencjalnie mocno szkodliwy w stosunku do mieszkańców. Czy można używając deklaracji wyprzedzającej zrzec się odpowiedzialności za wyrządzenie szkody? Czy jeśli powiem, że nie jestem w stanie zapanować nad swoją pięścią, to mogę nią hojnie i bezkarnie obdzielać twarze nielubianych osób? Skonsultowałem się w tej sprawie ze studentami prawa, ci nie zechcieli mi przyznać racji, ale czy to znaczy, że jej nie mam?

1 komentarz

Filed under Media, Różne

One response to “Kokodżambo i do przodu

  1. njade

    mogliby napisac nakaz zmniejszenia szerokosc aut, celem pomieszczenia ich na parkingach ktorych na oiedlu, o zgrozo, … ubywa!

    PS ten snieg strasznie zamula przegladarke

Skomentuj

